2009. február 14., szombat

Kakaósfonat



Hozzávalók:

A tésztához:

3 tojás sárgája
6 dkg cukor
70 dkg liszt
csipet só
annyi tej, amennyit felvesz a tészta (kb. 3-4 dl)
diónyi zsír (hiányában a margarin is megfelel)
5 dkg élesztő

Langyos, cukrozott tejben az élesztőt felfuttatjuk, majd lágy tésztát gyúrunk a hozzávalókból. Kb 1 órán át, meleg helyen kelesztjük. 6 részre osztjuk, mindegyikből vékony téglalapot nyújtunk, megkenjük az alábbi krémmel:

Hozzávalók:

3 tojás fehérje
20 dkg porcukor
3 ek kakaópor
3 cs. vaníliás cukor
25 dkg (lehetőleg liga) margarin

A tojásfehérjéből kemény habot verünk. A lágy margarint összedolgozzuk a porcukorral, kakaóporral, vaníliás cukorral, majd ehhez a masszához hozzákeverjük a kemény fehérjehabot.

A megkent lapokat egyesével feltekerjük, majd két hármas fonatot készítünk belőle, melyeket sütőpapírral bélelt tepsibe, egymás mellé helyezünk. Letakarva kb 20 percet kelesztjük még, majd 170-180 fokosra előmelegített sütőben kb 30-35 percig (tűpróba) sütjük.

Én -lévén vadi új a kuglóf formám- feleztem a mennyiségeket, így egy fonatot készítettem és kuglóf formában sütöttem ki. Ha te is így teszel, a sütőrácsot tedd egy fokkal lejjebb, vagy vedd alacsonyabb hőfokra a sütőt, mert nekem szinte beledagadt a sütő belsejébe :)

Sütés végezte előtt cukros tejjel kend meg, majd így süsd még 5 percig!

Nincsenek megjegyzések: