2009. február 14., szombat

Valentino



Balázsomnak szerettem volna kedveskedni Valentin nap alkalmából, az elsőre nem túl szépnek sikeredett, szív alakú sütikékkel. Sima piskóta tésztából készült, vajas krémmel töltve, tetején boltban kapható (poralapú) marcipánöntettel.

Hozzávalók (6 lyukú szívecskés tepsihez):

3 tojás
6 dkg cukor
7,5 dkg liszt

A 3 tojás fehérjét kemény habbá verjük, hozzákeverjük a cukor 1/3 részét. A sárgáját fehéredésig keverjük a cukor 2/3 részével. Óvatosan a masszához adjuk a felvert fehérjét, majd apránként a lisztet. A kikent vagy kibélelt formkba elosszuk, 180 fokra előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük.

A krémhez:

10-10 dkg vaj és margarin
15 dkg porcukor
fél citrom reszelt héja

A hozzávalókat habosra keverjük. Mivel Valentin nap van, és mivel a napokban érkezett meg az ételszínezék, amit rendeltem, ezért kipróbáltam a rózsaszín ételfestéket :D Elvan a gyerek, ha játszik...

A kihűlt szivecskéket félbe vágtam, a felek közé krémet kentem, a tetejére pedig a -szintén ételfestékkel színezett - boltban kapható marcipánöntetet tettem, melyet habfixálóval elkevert tejszínhabbal díszítettem.


1 megjegyzés:

Szandra írta...

Jajj de szeretiiiiiii:D